4 March 2013

KURANG BERAT BADAN dengan SET DIET SHAKLEE yang OWSOME




Cadangan Set Diet Shaklee : Kurangkan Berat Badan Anda


Cadangan Set Diet Shaklee
Assalamualaikum…
Gambar di atas menunjukkan 3 konsep asas yang perlu diamalkan if nak kuruskan badan…dan semestinya cara ini bukan sama macam yang diluar sana, yang boleh kurus dalam sekelip mata…kurus cepat tp gemuk semula pun cepat…biar proses kurus lambat tapi kekal lama…ini barulah diet yang sihat…3 konsep asas yang utama yang harus diambil kira dalam proses diet2 tuk slim ni adalah BAKAR, BUANG & BINA….

LANGKAH PERTAMA: BAKAR

Jumlah pemgambilan makanan kita seharian mungkin melebihi apa yang sepatutnya kita ambil…kalo makan banyak2 tp bersenam supaya sumer kalori yang masuk terbakar, okeylah jugakkan..tp if kita ni jenis yg bukan nak kata malas, tp tkde masa nak buat ni kan…asyik makan…makan…dan makan…bakar nyer tidak…makanya kalori tu tersimpan…bertambahlah lemak2 di dlm badan kita…maka menyumbang kepada kegemukan lah kan…untuk proses membakar lemak2 yang tidak diperlukan itu, dicadangkan mengambil OmegaGuard atau Lecithin atau kedua-duanya sekali..Lecithin membantu mengelmulsikan lemak dan Omega Guard membantu mengawal selera makan dengan mengimbangi paras gula dalam badan. Kedua-duanya bertindak dalam memecahkan dan membakar lemak dan kolesterol yang berlebihan dalam badan…

LANGKAH KEDUA: BUANG



Dah bakar lemak tapi if tak buang sama jugak..proses ini dinamakan detox…DETOX adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien. ..cadangan yang sesuai untuk proses detox adalah Alfalfa Complex  atau Herb Lax…Herb Lax sangat sesuai untuk orang2 yang ada masalah sembelit. tapi tidak sesuai untuk diambil oleh ibu2 yang menyusu anak kerana bimbang akan memberi kesan cirit birit kepada anak…

LANGKAH KETIGA : MEMBINA OTOT DENGAN PROTEIN

Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan anak, jangan ambil Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP/ MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan).
_____________________________________________________________________________________________
Saya adalah wakil sah Shaklee #919922 anda untuk penghantaran ke seluruh Malaysia. Hubungi saya dinoorshaza1973@gmail.com atau pm/whatssapp: 0126690379 untuk sebarang pertanyaan/pesanan. Sila lawati FB www.facebook.com/noorshazadbeauty untuk maklumat terkini berkenaan dengan produk Shaklee.
Sharing is caring!!

No comments:

Post a Comment