16 March 2018

OMEGA GUARD - kunyah kunyah jer


Settle sudah kerja kerja ofis di petang Jumaat ni. fuhh lega!!



Ni nak ke Shaklee HQ pulak sebab nak restok Omega Guard yang dah habis !!


Omega Guard Shaklee ni best tau . Ia berasal dari minyak ikan laut dalam. Bukan dari minyak ‘hati’ ikan ye seperti yang melambak di farmasi atau kedai jamu tu. Cek betul-betul kandungan vitamin apa yang korang laburkan.

Ni dia !!! saya nak cerita Omega Guard Shaklee yang BEST ni :
1) Diesktrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)

2) Semestinya tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.

3) Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.
4) Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu-satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.
5) 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg Omega 3, EPA, DHA.
6) Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini.
7) Kaedah ultratulen adalah proses penyulingan propreitari 3 molukel untuk mengekstrak omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB.
Omega Guard Shaklee berwarna keemasan dan jernih. Baunya tidak sehanyir bau minyak ikan lain - softgel Omega Guard ni.


Siapa yang boleh ambil Omega Guard?

~ Kanak-kanak
Bermula dari usia 1 tahun ke atas dah boleh consume Omega Guard ni sebenarnya cuma saya sendiri mengambil langkah selamat, biarlah anak mendapat khasiat minyak ikan ini dari ibunya. Bermakna, untuk ibu menyusu anak tak perlu ambil secara direct, ibunyalah yang patut mengambilnya.
~ Ibu hamil/ Ibu Berpantang
Mengikut Pakar Nutrisi, ibu hamil sangat disyorkan mengambil Omega Guard ni, bukan sahaja memberi kebaikan kepada pertumbuhan otak si kecil malah bantu mengawal berat ibu hamil dari naik mendadak.
Sebaiknya di ambil bermula dari Trimester pertama. Masuk Trimester ketiga dan 2 minggu sebelum bersalin, jika bakal ibu ada sejarah tumpah darah, dinasihatkan berhenti sebentar dan boleh menyambung makan semula semasa Fasa Berpantang.
~ Pesakit Darah Tinggi/ Hypertension/ Jantung
Ketiga-tiga penyakit ini ada kaitannya dengan kolestrol. Kita nak lemak baik sahaja, lemak jahat yang kita nak buang. Dengan pengambilan 2-3 biji sehari dapat merendahkan tahap kolestrol jahat (LDL) dan sekaligus meningkatkan tahap kolestrol baik (HDL). Dalam bahasa mudahnya, Omega Guard adalah agen pembakar lemak tegar 
~ Wanita/ Lelaki Obesiti
Bagaimana Omega Guard membantu menurunkan berat badan? Ialah dengan bertindakbalas dengan hormon Leptin dimana bila hormon ini tinggi, ia akan menghantar isyarat pada otak untuk mengurangkan makan (rasa kenyang). 
Sebelum tidur elok la makan Omega Guard. Tak semestinya slim macam saya ni, bacaan kolestrol bagus. Haha ....Maka sebaiknya kita ambil langkah selamat kan..Cegah sebelum terlambat. Takut juga kolestrol tinggi, efek pada jantung. Jangan tak percaya, ramai muda mudi meninggal atas sebab jantung berhenti mengejut.

Pastinya kematian sudah ditetapkan Allah, siapa ada kuasa menghalangnya tapi kita juga tidak boleh berserah begitu sahaja. Betul kan 

Amalkan cara hidup sihat . Vitamin selamat, semulajadi dan berkesan.
#berkongsisihat
#sihatitubahagia
#syukur

NOOR
Shaklee SID: 919922
0126690379
Emel : shakleenoor73@gmail.com




No comments:

Post a Comment