27 August 2015

cinta KOLESTEROL


Bagi anda yang mementingkan kesihatan atau sedang berdiet, penting untuk tahu jumlah kandungan kolestrol yang diambil dalam setiap makanan. Badan kita memerlukan kolestrol untuk penjanaan haba namun jika berlebihan ianya akan membawa penyakit yang kronik kepada tubuh.


Apa Itu Kolestrol?

Kolesterol terdapat dalam setiap sel dalam tubuh dan mempunyai fungsi semulajadi yang penting. Ia dihasilkan oleh hati dan juga dari sumber makanan harian.

Kolesterol berasaskan minyak dan oleh sebab itu ia tak dapat bercampur dengan darah yang berasaskan air. Ia dibawa ke seluruh badan menerusi pembuluh darah.

Kolesterol terbahagi kepada 2 iaitu:

Lipoprotein berkepadatan rendah (LDL) – Kolesterol jenis ini dikenali sebagai kolesterol ‘jahat’
Lipoprotein berkepadatan tinggi (HDL) – Kolesterol jenis ini dikenali sebagai kolesterol ‘baik’
Kolesterol mempunyai empat fungsi utama, tanpanya kita tidak boleh hidup iaitu:

Menyumbang kepada struktur dinding sel
Membentuk asid hempedu untuk pencernaan dalam usus
Membenarkan tubuh untuk menghasilkan vitamin D
Membolehkan tubuh untuk menghasilkan hormon tertentu.
Kenapa Kita Perlu Ambil Tahu Tentang Kolestrol

Ok. Sekarang kita sudah tahu apa itu kolestrol.

Persoalan berikutnya mengapa kita perlu ambil tahu tentang kolestrol?

Badan kita perlu kolestrol ‘baik’ untuk menjalankan tugas dengan sempurna. Tetapi, kita selalunya akan makan tanpa kawalan dengan mengambil begitu banyak lemak dan kolestrol hinggakan kolestrol ‘jahat’ meningkat. Kolestrol ‘jahat’ ini menyebabkan plak terkumpul di salur darah dan punca serangan jantung. Kita perlu mempertingkat kolestrol ‘baik’ untuk mengurangkan paras kolestrol ‘jahat’.

Dalam masa yang sama kita perlu mengawal pengambilan kolestrol dalam diet seharian dengan mengetahui kandungan kolestrol dalam setiap makanan yang kita ambil.

Tahukah anda berapa kolestrol yang kita perlu dalam sehari?

American Heart Association menyarankan kita untuk mengambil:

Tetapi pada kebiasaannya beginilah tabiat makan rakyat Malaysia secara umumnya setiap hari:

[Tips Mengatasi Masalah Kolestrol Tinggi Dengan Cepat] 

Cara Mencegah Kolestrol Jahat Berlebihan Masuk Ke Dalam Tubuh

Sangat sukar untuk kita mengawal pengambilan makanan supaya kolestrol tidak berlebihan. Tetapi, mahu atau tidak, kita perlu berazam untuk menukar diet harian kepada makanan yang lebih sihat untuk kesihatan jangka panjang.
Salah-satu cara terbaik untuk menghalang penyerapan kolestrol ke dalam arteri adalah dengan mengambil fitosterol. Fitosterol ini secara umumnya mampu mencegah kolestrol jahat daripada membentuk plak dalam salur darah. Lebih tinggi kandungan fitosterol dalam tubuh, lebih pantas paras kolestrol dapat diturunkan.
Tubuh kita memerlukan 200 batang lobak merah, 70 keping roti gandum dan 425 biji tomato untuk memenuhi keperluan fitosterol dalam sehari.
Persoalannya, mampukan kita nak makan semua itu?



Oleh sebab itulah, kita disarankan untuk mengambil supplemen yang kaya dengan fisoterol supaya dapat bekerjasama dengan kolestrol ‘baik’ untuk mencegah kolestrol ‘jahat’. 
Phytocol-ST Shaklee adalah 100 peratus semulajadi dan dirumus khas dengan ramuan terpilih secara klinikal untuk menghindar penyerapan kolestrol dalam tubuh sekaligus mengawal paras kolestrol.

Perbezaan Phytocol-ST Shaklee ini adalah:
  • Ianya dirumus dengan campuran bahan yang mengandungi fisoterol semulajadi dalam tumbuh-tumbuhan, buah-buahan dan bijirin.
  • Disamping itu ianya menampung 2000mg fisoterol daripada tumbuhan untuk keperluan seharian tubuh manusia. 
  • Fisoterol telah terbukti secara klinikal dengan ujian makmal dapat merendahkan paras kolestrol LDL.
  • Mengikut saranan kandungan fisoterol yang digariskan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH). 
  • Ianya HALAL, TAK MENGANDUNGI PERASA, PEMANIS DAN BAHAN PENGAWET.

Saya hanya deliver supplemen yang terbaik untuk anda semua...
Selamat, semulajadi dan berkesan...

Pm / wassap saya untuk konsultasi lebih lanjut..
012-6690379

Noor - pengedar sah Shaklee ID# 919922 di kawasan PUCHONG, Kinrara, USJ, Seri Kembangan, Kelana Jaya, Bangi dan pengeposan ke seluruh Semenanjung Malaysia, Sabah, Sarawak, Singapore, Labuan, Brunei .....

visit FB saya juga di Noor Hisham binti Paimin 

“ Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”


No comments:

Post a Comment